Thursday, October 29, 2009

Minggu ke2...

Salam....

aku sambung cerita forex aku.. 
sorry ler kalau ada yg ternanti2 ya...
bukan apa...idea nak menulis ada tapi malas nak menaip..


masuk minggu kedua..dah terbayang 31/8..cuti..
boleh memorex  sepanjang malam..hehehe
yup..aku masih menggunakan CS sahaja...
tapi dah pandai tambah Graf window dalam MARKETIVA jadi 4 graf
jadi makin sibuk ler mata tengok pergerakkan 4 pair sekali gus.
memang berpinar ler jugak..
tapi fikir nak RM,RM,RM...
selamber jer tengok.

Keseronokkan melihat akaun bertambah
menjadikan aku makin TAMAK...
hampir semua pair aku open...
tapi masa tu mana tahu Spread ker apa..
kira belasah jer... 
GBP/YEN (GJ) pair yang dikatakan ganas.
aku open selambar jer..mudah pulak dpt profit ..
lagi ler seronok....

tapi langit tak selalu cerah...
mendung dah muncul...

malam 31/8 tu aku memang bersengkang mata..
open/close..open/close..
banyak ler dapat kumpul  PIP...
sebab mata dah mengantuk..klu x silap dah kul 3am kot..
aku OP dah tak tengok sangat CS..
sebab rasa senang sangat...
kalau tak silap dalam akaun dah ada 250USD..
jadi sebab TAMAK..aku terus jugak Open post lagi..
siap letak TP..masuk beradu...
dengan harapan akan close esok pagi...
ada ler dalam 5 post..


Esok lepas solat subuh..terus tengok akaun..
Frust....-ve merah menyala.. dalam -100pip x 5 post..
Margin masa tu tinggal dlm 40usd...
kelam-kabut fikir macamana...
kebetulan kawan ada online YM dia...
dia kata..kena topup lagi tu..
kalau tak kena MARGIN CALL..
aku tahu MC tu..tapi tak terfikir aku boleh kena..
hehehe..memang fikir tak pernah loss lagi...
kena pulak..Forex... yg turun akan naik...yang naik akan turun..
apa nak takut...
tapi sekarang aku benar2 takut...
boleh terbang 100+150 profit aku...


memang nasib aku ler..hujan tak jadi...
sebab kebetulan kawan dia ada EG..maka
aku topup 100usd lagi.. lega.....
dan rezeki masih bersama aku...
menjelang petang...
aku dapat jugak close yg FLOATING tu..


memang rasa bersyukur sangat...
lepas kes tu aku benar2 berhati-hati..
OP sikit2  kira macam pandai jaga MM...
actual tak fikir pun pasal MM..
hanya fikir..kalau modal besar...
Floating pun leh tunggu kalau salah arah..
alhamdulillah...
minggu kedua akaun aku ada 400usd(kira 200usd profit)
hehehe...senang nyer dapat duit...


masuk minggu ke3 lepas akaun aku jejak 500USD..
aku melakukan pengeluran kali pertama 100USD..
seronok sesangat bila aku keluarkan guna EG..
kemudian aku jual EG pada member jadi RM...
memang terasa Forex mudah sangat..
hehehe...tak sabar nak terus memorex..

masa weekend...
Broker forex cuti..
maka terasa boring sesangat....
tak sabar nak tunggu hari Isnin...


lepas sebulan kenal forex...
ada lagi peristiwa berlaku...
tapi..aku sambung lain kali ya...
sorryyyy..

No comments:

Post a Comment