Monday, October 19, 2009

Berani...sungguh....

Hari ketiga lepas kenal forex...
waktu rehat..terus di penuhi cerita2 forex..
tapi hari ni dah mula cerita bagaimana nak masukkan modal..
sudah tentu tak sabar nak TRADE LIVE...
apa tak nyer senang jer kumpul pip...


lalu diterangkan ler pakai  E-gold oleh sifu..
bagaimana nak bukak akaun dgn e-gold.
beli kat mana e-gold ni..
berbagai2 ler lagi...
memang berbunga2 RM dah dlm kepala aku masa tu...


bila sampai rumah jer...
terus on..l/top...buka akaun e-gold dulu..
dah siap akaun e-gold...
aku on YM..try add ID kwn seorg yg katanya biasanya ada EG ni..
kebetulan dia ada on..bila tanya dia kata ada..
aku nak beli 100usd...masa tu dia jual RM3.8/usd..
aku pun transfer RM380 ke akaun Maybank dia tu..
tak lama..aku dah nmpk 99.xx USD dlm akaun aku..
EG potong sikit..


lalu aku pun transfer ler ke Broker Marketiva aku...aku ada 104.xxUSD..
wooo..aku sudah leh LIVE dgn quantity lagi besar...
sebab dgn 5USD duit free aku leh buka sen2 jer.
maknanya hari ke3 aku dah boleh kumpul duit..klu Open 1pip=50sen
dapat 10 pip CLOSE dah ada 5USD...tamak dah..
kalau ingat tu semua..ganaz sungguh...Jangan diikut ya..


maka lepas Isyak..aku mula le MAIN forex secara LIVE dgn quantity yg agak besar..
tapi kekadang tersilap jugak..termasuk jugak DEMO akaun..
sebab Marketiva ni leh buka serentak akuan2 tu....
hehehe..frust jugak CLOSE saja tengok DEMO akaun..


lupa lak....nak bagitahu...dgn 5USD yg diberi oleh BROKER..
kalau tak silap 2 hari aku ada 6.8USD> PROFIT 1.8USD..
memang rasa senang sangat...tengok CANDLE 5minit jer...
sambail2 MAIN DEMO, aku OP sen2 dgn 5USD duit free tu..


memang senang bagi aku masa tu...
sebab aku memang tak masuk mana2 forum...
tak tahu ada NEWS ker apa ker...
Tak der letak indicator...
hanya guna CANDLE semata2...
nampak CANDLE naik aku BUY..
Nampak CANDLE turun SELL...
sambil2 tu baca ler Chating dlm Marketiva tu..
tapi memang tak paham apa pun...
depa tulis GU dah OB..
OB apa tu..?? aku tak ambik tahu pun...
EU dah mula turun nak pergi 1.2xx
lagi ler aku tak paham..macamana dia org leh tahu..


aku dgn cara aku...
OP ikut sedap mata memandang CANDLE...
sambil2 tu aku ajar wife aku jugak..
kami sama2 tengok..bagaimana mudah nyer..memforex ni..
setiap hari rasanya aku leh kumpul dalam 10~20USD..
walupun ada FLOTING..tapi esok bangun pagi..dah CLOSE
sebab dah pandai letak TP..
tapi 1 jer...SL aku tak pernah letak...sayang woo..nak buang duit kena SL.
Hari jumaat minggu pertama..
rasanya aku dah ada 50USD Profit..
50% dlm masa seminggu...
silap..3hari....50%..
hehehe..1bulan mahu boleh pergi 300% ni..
RM..RM..saja....


ok ler..
aku akan sambung utk minggu kedua..
tapi kena tunggu ya...
lagi hebat dan ganas...

No comments:

Post a Comment