Sunday, October 18, 2009

Kali pertama....

Malam pertama tu ...kul 9:05mlm
aku dah kenal EU dan GU...
Sifu pertama aku..kata dia main EU saja..sebab pair ni slow..
dan SPREAD rendah..
aku tak paham apa yg dia tulis dlm YM masa tu..
tapi malu ler nak tanya lebih2...
masa mula2 ...di akuan DEMO tu..
aku BUY kat bawah, masa candle tgh jatuh...
nmpak ler -2 kemudian -8..laju jer..
lepas tukar jer candle baru terus naik pelahan2...
+1,+2,+4,+6,+8 ,+10..aku SELL pair tadi..
tak boleh...sebijik macam BSKL online ler..
ler kenapa tak boleh???
terus aku tanya Sifu aku ni...
"Kenapa aku SELL dia tak tutup...sekarang dah tinggal +2..tadi +10"
"abg Sell apa?
"EU yg BUY tadi ler..
kenapa lak abg SELL..??
"habis??"
"Klu abg nak ambik profit...abg tekan CLOSE"
" Ler ya ker...aku ingat mcm BSKL"
"Hehehehehe" pjg gelak nyer dlm YM..
"sekarang berapa PIP dah tu?"
" PIP..apa PIP tu?"
"ler..pip tu ler kita nak tengok..klu +ve pip untung..klu -ve rugi.."
"+6 skrg ni"
"ok..abg klik CLOSE sekarang.."
Aku pun klik CLOSE...
"OK dah CLOSE"
"berapa pip dapat?"
"7 PIP"
"Tahniah....1st trade abg Hijau"
"Hehehehehehe..sikit paham..tq..tq"


dalam hati..betul ker aku paham???


bergitulah cerita aku kali pertama Open Post dalam Forex ni...
memang tak tahu apa itu Forex...
betul2 aku belajar guna YM...


Ceritanya.....
masa waktu makan tengahari...
aku dan 3 kawan borak2 pasal BSKL kat kantin tempat kerja.
Kawan aku (sifu) ni tanya ler...abg tak try Forex ker?
aku dgn 3 member blur jer masa tu..


dia kata Sifu dia mudah jer kumpul duit MAIN Forex ni...
dia pun baru 3 bulan berkecimpung..
"kalau nak..nanti dia forward link utk open akaun..
dan malam nanti dlm pukul 9 ..abg on YM, saya ajar.."
aku dlm blur bersetuju jer..
sebab dia kata senang sangat....
apa salah mencuba kan..


next...hari kedua...makin paham....


sambung lagi....


P/S: HURUF BESAR tu istilah2 dalam Forex.

No comments:

Post a Comment